Na Placu Broni…

Lekturą, którą zajmowali się uczniowie klasy V na lekcjach języka polskiego przez co najmniej tydzień, była książka pt: „Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnara. Książka poruszyła emocje, zwróciła uwagę na pojęcia związane z tolerancją, patriotyzmem i … poczuciem winy.

Lekcja podsumowująca cykl zajęć nad lekturą dotyczyła uporządkowania wiadomości na temat świata przedstawionego, znajomości cytatów. Uczniowie rozwiązując krzyżówkę związaną z tematyką utworu sprawdzającej znajomość lektury zachęceni zostali do sięgnięcia po książkę, jej kartkowania i przypominania sobie treści- w ten sposób utrwalili wiedzę. Wspólne ustalanie kolejności wydarzeń okazało się dobrym doświadczeniem: moje "piątaki" wymieniały się spostrzeżeniami, próbowały dyskutować, kto i dlaczego ma rację. Dzieci w swobodnej atmosferze wypowiadały się, prezentując jednocześnie swoją wiedzę o chronologii akcji. Emocji było sporo, a uczniowie wykazali się doskonałą znajomością faktów z życia bohaterów książki.

Autor: Małgorzata Rutkowska