Pierwszy Dzień Wiosny i Dzień Nowych Technologii w naszej szkole
Wspólne obchody Pierwszego Dnia Wiosny na stałe wpisały się w kalendarz imprez i uroczystości naszej szkoły. W tym roku szkolnym 21 marca- upłynął pod hasłem „PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY I NOWYCH TECHNOLOGII W NASZEJ SZKOLE”. Obchodziliśmy go w sposób urozmaicony, ciekawy i kolorowy. Każda klasa ubrała sie w wybrany przez siebie kolor ubrań : zielony, biały, czerwony...
Najpierw uczniowie spotkali się ze swoimi wychowawcami w klasach. Tam przygotowywali zdrowe wiosenne kanapki i sałatki, które zjedli podczas wspólnego drugiego śniadania.
Następnie o godzinie 9.30 wszyscy zgromadzili się na hali sportowej. Przed wejściem na halę dwie dziewczynki z Samorządu Uczniowskiego przebrane za Panią Wiosnę powitały dzieci z „Zerówki” i ich Rodziców oraz założyły im na szyję medale z życzeniami RADOSNEGO PIERWSZEGO DNIA WIOSNY.
Na początku uroczystości prowadząca odczytała list od Bałwanka, który żegnając się z dziećmi zachęcał je do wspólnych spacerów z rodzicami w celu poszukiwania wiosny. Następnie uczennice z klasy pierwszej piosenką „Witaj Wiosno” rozpoczęły POKAZ MODY WIOSENNEJ. Każda klasa i grupa przedszkolna zaprezentowała swoją panią Wiosnę.
Uczniowie poszczególnych grup i klas mogli w tym dniu również zaprezentować swoje talenty. Przed dyrekcją, nauczycielami, rodzicami oraz dziećmi recytowali wiersze, śpiewali piosenki oraz odegrali krótką inscenizację „Zakochany bocian” zachęcając w ten sposób wiosnę do przyjścia. Program artystyczny słuchało się i oglądało naprawdę przyjemnie.
Po interesujących i wspaniałych występach na hali odbyły się dla wszystkich uczniów ćwiczenia z zakresu pierwszej pomocy oraz różne konkurencje sportowe.
W tym czasie dzieci z „Zerówki” podzielone na dwie grupy brały udział w otwartych zajęciach, podczas których nauczyciele wykorzystywali komputery i tablice multimedialne. Każde z tych urządzeń okazało się wspaniałą pomocą dydaktyczną. Nowoczesne narzędzia IT dla edukacji dają możliwość korzystania z gier i zabaw edukacyjnych, prezentacji multimedialnych, dają mnóstwo efektów dźwiękowych itp. Dzieci mogły korzystać z aplikacji uczących nauk przyrodniczych, językowych, matematyki i logicznego myślenia oraz mogły poznać pracę logopedy. Praca z urządzeniami nowej generacji informatycznej uczy cierpliwości, pomaga ćwiczyć spostrzegawczość, koncentrację oraz pobudza wyobraźnię. Taka forma zajęć to duże urozmaicenie i atrakcyjny sposób nauki.
Impreza ta zintegrowała całą społeczność szkolną, wytworzyła poczucie wspólnoty, ale przede wszystkim była wspaniałą zabawą.