Kumam emocje

Oddziały przedszkolne oraz klasy I-III naszej szkoły zostały objęte warsztatami profilaktycznymi dotyczącymi rozwoju inteligencji emocjonalnej.

Dzieci uczyły się identyfikować oraz właściwie wyrażać emocje w oparciu o program Kumam emocje w powiązaniu z książką, pt. „O co chodzi jeżykowi” p. Agnieszki Pienkowskiej nawiązujący do problemu dokuczania i wyśmiewania wśród rówieśników. Podkreślający jak ważna jest akceptacja i świadomość tego, że każdy jest inny. Bogata w emocje historia sprawia, że każdy może odnaleźć w niej ważny dla siebie wątek. Poprzez identyfikację z bohaterami ułatwia dzieciom zrozumienie i nazywanie własnych emocji, uczy, że zawsze można poradzić sobie z emocjami, kiedy się o nich rozmawia, wspiera rozwój empatii
i wrażliwości, pomaga zrozumieć zachowania innych, uczy nie oceniać i doceniać różnorodność

Dzieci w skupieniu słuchały historii o jeżyku, który doświadczał wielu nieprzyjemnych emocji. Uczniowie nazywali przeżywane emocje, wspólnie próbowaliśmy odnieść te sytuacje do świata ludzi szukając właściwych sposobów na wyrażanie i komunikowanie emocji.

Podczas zajęć dzieci rozwiązywały zadania dotyczące bohaterów z przytoczonej historii. Układały domino, ciąg przyczynowo- skutkowy zdarzeń, dopasowywały cień do obrazka, ćwiczyły pamięć
w oparciu o karty memory.

Na koniec zajęć uczniowie wykonywali „pozytywki”. Każdy uczeń otrzymał pudełeczko po zapałach, na którym przyklejał obrazek z jeżem. Zadaniem uczniów było przygotowanie dla każdego z klasy małej karteczki z miłym słowem, komplementem. W ten sposób dzieci zapełniały swoje pudełeczka miłymi słowami na swój temat.

Autor: Paulina Stępień- Swara